Kiinnostavilla sisällöillä jopa 60% enemmän lisenssimyyntiä

Kuva:

MAINOS Ohjelmistoyritys Softwave on tiedon analysoinnin, jalostamisen ja hyödyntämisen asiantuntija, joka tarjoaa digitaalisia palvelu- ja järjestelmäratkaisuja. Creamedia ja Softwave aloittivat markkinointikumppanuuden tammikuussa, kun Softwaven markkinoinnin muutokset tulivat ajankohtaiseksi.

- Me uskomme keskipohjalaiseen osaamiseen, joten halusimme paikallisen toimijan, jolta saamme kaikki tarvitsemamme markkinointipalvelut, kertoo Softwaven toimitusjohtajaJanne Lehtinen.

Creamediassa sitoudutaan asiakkuuteen ja halutaan oikeasti oppia se, mitä tarjoamme, myymme ja ajattelemme.

Vuosikello ja markkinointistrategia punaisena lankana

Ensimmäisenä työstettiin Softwavelle markkinointistrategia. Uusi strategia muodostettiin Creamedian asiantuntijoiden vetämässä työpajassa, johon osallistuivat Softwaven tuotepäälliköt ja muut avainhenkilöt.

Uuden markkinointistrategian pohjalta luotiin markkinoinnin vuosikello, johon aikataulutettiin ja vastuutettiin markkinoinnin tehtävät seuraavalle vuodelle. Creamedia ehdotti Softwavelle myös tyylin päivittämistä uuden markkinointistrategian mukaisesti.

- Myymme asiantuntijuutta ja ratkaisuja, mutta olemme työntekijöinä ja organisaationa rentoja ja mukavia, ja Creamedia on osannut tuoda sitä markkinointiimme. Verkkosivujemme etusivunguru-hahmo  on siitä hyvä esimerkki. Siinä aika hyvin tiivistyy se, että he hoksasivat, keitä me olemme, Softwaven varatoimitusjohtajaKatri Kanniala iloitsee.

Kiinnostavaa sisältöä verkkoon ja uutiskirjeisiin

Markkinoinnin ytimen muodostavat kiinnostavat sisällöt. Joka kuukausi julkaistaan vähintään yksi asiakastarina tai blogikirjoitus, jossa konkretisoidaan Softwaven ratkaisujen hyödyt asiakkaalle, ja tuodaan esiin työntekijöiden asiantuntemus.

Hyvien sisältöjen ympärille rakennetaan markkinointi. Sisältöjä markkinoidaan sellaisissa kanavissa, joissa ne tavoittavat oikean kohdeyleisön. Erityisen hyviä tuloksia on saatu LinkedIn-mainonnan kautta, sekä uutiskirjeellä, jonka lukijamäärä jopa kuusinkertaistui yhteistyön myötä!

Analytiikka ohjaamassa markkinointia

Analytiikkapalvelulla seurataan markkinointitoimenpiteiden tehokkuutta ja huolehditaan verkkosivujen optimoinnista. Creamedian avulla Softwaven näkyvyys on kasvanut hakutuloksissa ja nettisivuille on saatu lisää liikennettä. Kuukausittaisessa markkinointipalaverissa käydään läpi, kuinka hyvin edellisen kuun tavoitteet on saavutettu ja pohditaan samalla, missä voisi parantaa.

Myynnin kasvu jopa 60 prosenttia

Creamedian asiakkuuspäällikköSanna Hietamäki on nauttinut yhteistyöstä Softwaven kanssa.

- Tiiviillä yhteistyöllä syntyy parhaat tulokset. Kun opimme tuntemaan asiakkaan kanssa toisemme, pystymme tarjoamaan aina vain parempia ratkaisuja ja kommunikointi on mutkatonta. Lisäksi on uskallusta heitellä ideoita ja palautetta puolin ja toisin, jolloin kehitytään jatkuvasti.

Myös toimitusjohtaja Lehtinen on tyytyväinen yhteistyöllä saavutettuihin tuloksiin.

- Osaamisemme myynnissä ja markkinoinnissa on kasvanut tämän yhteistyön kautta. Olemme edellä tämän vuoden tavoitteita, joten suunta on oikea ja tuloksia tulee. Tänä vuonna lisenssimyyntimme on kasvanut jo 60%. Creamedia on osannut antaa meille raikkaita ideoita ja nostaa asiantuntijuuttamme esille sisältömarkkinoinnissa. Me tarvitaan ammattilaisten apua markkinoinnissa, siksi meillä on tämä yhteistyö.

 

Miltä teidän markkinointinne näyttää? Voimme olla avuksi.

Tutustu palveluihimme:

www.creamedia.fi