Avaimet käteen -palvelulla avajaistapahtumalle tuhansia silmäpareja

Uuteen eristyslasitehtaaseen tutustuivat avajaisissa myös pääministeri Juha Sipilä ja Nivalan kaupunginjohtaja Päivi Karikumpu (eturivi kolmantena ja toisena vasemmalta).
Uuteen eristyslasitehtaaseen tutustuivat avajaisissa myös pääministeri Juha Sipilä ja Nivalan kaupunginjohtaja Päivi Karikumpu (eturivi kolmantena ja toisena vasemmalta). Kuva:

MAINOS Best Glass Oy:n uusi tuotantotila avattiin näyttävästi Nivalassa toukokuun alussa. Keski-Pohjanmaan Kirjapaino toteutti tapahtuman avaimet käteen -periaatteella, joka kattoi tapahtumatuotannon suunnittelun ja käytännön toteutuksen lisäksi myös tapahtumamarkkinoinnin.

Pohjois-Euroopan suurin eristyslasivalmistaja Best Glass Oy avasi uuden automatisoidun tehtaan Nivalassa 4. toukokuuta. Tapahtuman kunniaksi kaikki kiinnostuneet pääsivät tutustumaan uusiin 10 000 neliömetrin tiloihin.

Avoimissa ovissa tupa oli täynnä, kun liki 1000 kiinnostunutta tuli tutustumaan eristyslasituotantoon. Illan kutsuvierastilaisuuteen saapui vieraita 150. Vieraiden joukossa olivat myös pääministeriJuha Sipilä ja Nivalan kaupunginjohtajaPäivi Karikumpu

- Päätettiin, että kun nyt kerran uusi tehdas avataan, niin tehdään se kerrasta kunnolla ja ammattilaisten avustuksella, kertoo Best Glass Oy:n toimitusjohtajaTeemu Ohtamaa.

Uuden tehtaan avaamisen alla on yrityksellä paljon monenlaista hoidettavaa. Kun kaikki tapahtumatuotannon osa-alueet hoidetaan ammattilaisten voimin, voi yritys keskittyä ydintoimintansa pyörittämiseen.

Monikanavaisella markkinoinnilla tavoitettiin niin avoimiin oviin saapuneet paikalliset kuin kutsuvierastilaisuuden yritysedustajat.

Tapahtuman mainonta ja viestintä toteutettiin Keski-Pohjanmaan suurimman mainostoimiston Creamedian ja Nivala-lehden mainosmyynnin tuottamana. Monikanavaisella markkinoinnilla tavoitettiin niin avoimiin oviin saapuneet paikalliset kuin kutsuvierastilaisuuden yritysedustajat.

Kahden ilmoituksen näkyvyys Nivala-lehden etusivulla toi tapahtumalle kaikkiaan 30 000 silmäparia. Best Glassista ja tapahtumasta tehty mainosartikkeli näkyi kp24.fi-palvelun etusivun uutisvirrassa 100 000 kertaa ja keräsi viikossa tuhat sitoutunutta lukijaa. Sosiaaliseen mediaan jaetusta jutusta silmäpareja tuli vajaassa viikossa 3 000 lisää.

Suomen Messupromoottorit vastasivat tapahtuman käytännön suunnittelusta ja toteutuksesta. Messupromoottorit toteuttivat kutsuvierastilaisuuden juhlatilan rakentamisen ja stailauksen, äänentoiston sekä vastasivat musiikkiohjelman hankinnasta ja kokonaisvaltaisesta projektinhallinnasta.

Koska Keski-Pohjanmaan Kirjapaino on alueensa suurin monimediatalo, löytyy kaikki tarvittavat palvelut helposti saman katon alta.

Best Glass sai koko tapahtumatuotannon yhdellä sopimuksella. Creamedia, Suomen Messupromoottorit ja Nivala-lehden mainosmyynti kuuluvat kaikki Keski-Pohjanmaan Kirjapaino -konserniin. Koska Keski-Pohjanmaan Kirjapaino on alueensa suurin monimediatalo, löytyy kaikki tarvittavat palvelut helposti saman katon alta.

Ohtamaa kertoo, että tapahtumakävijöiltä saatu palaute oli positiivista.

- Voin suositella vastaavanlaista toteutusta muillekin, joilla tapahtuma edessä. Kun saimme kaiken valmiina mainonnasta esityksiin ja tilojen rakentamista myöten, ei siinä meidän tarvinnut stressata sen enempää.

 

 

 

 

Näillä eväillä se tehtiin:

Monikanavainen markkinointi:

kutsukirjeet, mainosartikkeli, sosiaalinen media ja lehti-ilmoitukset

Painotuotteet: opasteet:

nimikyltit ja tienvarsimainonta

Etusivunäkyvyys paikallislehdessä

Messusuunnittelu- ja toteutus:

tekniikka, juhlatilan rakentaminen ja stailaus, kokonaisvaltainen projektinhallinta

Kysy menestysresepti tapahtumallesi:

Suomen Messupromoottorit Oy

www.messu.com