Paikallisuutiset

Nimittelyä, haistattelua, ikäviä kommentteja... Näin työpaikoilla puututaan häirintään: ”Kukaan ei jää yksin”

Häirintää ja epäasiallista käytöstä kohtaavan ei tule jäädä tilanteen kanssa yksin. Kuvituskuva. Kuva: Kaisa Varkila

Asiakaspalvelijat kohtaavat työssään epäasiallista käytöstä ja häirintää valitettavan usein. Kysyimme, millaisia toimintamalleja työnantajilla on häiriötilanteita varten.

Huutelua, nimittelyä, väkivallalla uhkailua ja muuta häiritsevää joutuu työpaikasta riippuen kohtaamaan jopa melkein joka päivä. Ilmiö ei rajoitu vain yhteen alaan, vaan koskettaa laajasti eri toimialoja, aina myyjistä hoitajiin.

Osuuskauppa KPO:n henkilöstöjohtaja Leif Lindberg tunnistaa ongelman.

Kommentoi Ilmoita asiavirheestä