Kasvata yrityksesi näkyvyyttä hakukoneissa – SEO-palvelut suoraan yrittäjältä

Oletko koskaan miettinyt, miten jotkut yritykset tuntuvat hallitsevan Googlen hakutuloksia tietyillä hakusanoilla, ja kuinka paljon nämä kyseiset yritykset houkuttelevat verkkosivuilleen heidän tuotteitaan etsiviä asiakkaita? Salaisuus piilee oikein tehdyssä hakukoneoptimoinnissa eli SEO:ssa.

Mitä korkeammalle sivustosi nousee Googlen hakutuloksissa, sitä suuremmalla todennäköisyydellä potentiaalinen asiakas vierailee sivustollasi. SEO:lla voidaan nostaa yrityksen näkyvyyttä hakukoneissa merkittävästi. Tämä kasvattaa sivuston kävijämääriä ja tuo lisää juuri niitä asiakkaita, jotka etsivät tarjoamiasi tuotteita tai palveluita. Toisin kuin mainoskampanjat, jotka tuovat usein vain hetkellisiä hyötyjä, SEO työskentelee jatkuvasti yrityksesi hyväksi. Hakukoneoptimointi on pitkäaikainen ja kustannustehokas ratkaisu myynnin kasvattamiseen.

eLuotsi on Kangasalla sijaitseva pienyritys, tarjoaa tulokselllista liiketoimintalähtöistä hakukoneoptimointia. Asiakasyrityksiä on joka puolella Suomea. Palvelu räätälöidään vastaamaan asiakkaiden yksilöllisiä tarpeita ja liiketoiminnan tavoitteita. Yrittäjä Vesa Nippala on kokenut hakukoneoptimoinnin ammattilainen, joka on vuodesta 2004 lähtien auttanut satoja suomalaisia verkkokauppoja saavuttamaan kasvua verkkoliiketoimintaan. Vesan kattava asiantuntemus hakukoneoptimoinnin kaikilla osa-alueilla takaa tuloksia.

Kaikki osa-alueet kattava hakukoneoptimointi eLuotsilta

eLuotsi tarjoaa kattavat hakukoneoptimointipalvelut, jotka alkavat perusteellisella SEO-analyysillä. Analyysissa kartoitetaan nykytilanne ja luodaan yksilöllinen SEO-strategia verkkonäkyvyyden parantamiseen. eLuotsilla hakukoneoptimointi on aina tarkkaan suunniteltua tekemistä. Tehtyjen asioiden vaikutusta mitataan jatkuvasti ja tulosten pohjalta tehdään tarvittaessa jatkomuutoksia.

Avainsanatutkimus on toimintaa ohjaava lähtökohta. Avainsanatutkimuksessa kartoitetaan liiketoiminnan kannalta tärkeät hakulauseet. Tutkimus käydään läpi yhdessä asiakkaan kanssa, jotta epäoleelliset hakusanat saadaan karsittua pois ja tärkeimmät priorisoitua. Avainsanatutkimuksen hakusanat laitetaan seurantaan ja ne ovat yksi mittari, jolla hakukoneoptimoinnin tuloksia mitataan.

Tekninen hakukoneoptimointi keskittyy sivuston teknisten seikkojen kehittämiseen, mikä myös on olennainen osa hakukonenäkyvyyden parantamista. Monesti vakavampien teknisten ongelmien korjaaminen kasvattaa hakukonenäkyvyyttä tuntuvasti. Aina teknisen optimoinnin puolella ei kuitenkaan ole mitään erityisiä kehitystarpeita, jolloin hakukoneoptimoinnissa keskitytään muihin asioihin.

Myös olemassa olevien sisältöjen optimointi ja kehittäminen on keskeinen osa-alue, jota tehdään säännöllisesti. Sivustolle voidaan lisäksi tuottaa uusia sisältöjä, joiden lähtökohtana on avainsanatutkimus. Uusia sisältöjä voidaan tehdä asiakkaan, eLuotsin sisällöntuottajan tai jonkin kolmannen osapuolen toimesta. eLuotsi huolehtii joka tapauksessa niiden SEO-optimoinnista.

Lisäksi linkkien hankinta on yksi keskeinen osa eLuotsin SEO-strategiaa. Linkkejä hankitaan vain kunnollisilta sivustoilta, jotka löytyvät Googlesta ja joilla on riittävästi auktoriteettia. Tällaiset linkit ovat keskeisiä hakukonenäkyvyyden kannalta, koska hakukoneet arvioivat verkkotunnuksen auktoriteettia sen perusteella, kuinka paljon siihen tulee linkityksiä muilta sivustoilta.

Verkkokaupan hakukoneoptimointi

Tyypillisesti verkkokaupan liikevaihdosta iso osa tulee orgaanisen hakukoneliikenteen kautta. Sen vuoksi verkkokaupan myyntiä voidaan kasvattaa kustannustehokkaasti hakukonenäkyvyyttä parantamalla. eLuotsilta löytyy paljon osaamista myös verkkokaupan hakukoneoptimoinnista, joka eroaa monilta osin normaalin nettisivuston hakukoneoptimoinnista.

Verkkokaupan hakukoneoptimoinnissa on keskeistä muun muassa sivuston sisällöllinen arkkitehtuuri, jonka pohjadatana on avainsanatutkimus. Myös tuotesivut ja niiden optimointi ovat tärkeitä seikkoja, samoin kuin saavutettavuus ja rakenteellinen schema-data, joka auttaa tarjoamaan tuotetiedot hakukoneille selkeässä muodossa. Lisäksi on syytä kiinnittää huomiota konversio-optimointiin ja käytettävyyteen, jotka tähtäävät myynnin kasvattamiseen. Tekninen SEO sisältää erilaisia verkkokaupan kohtaamia erityishaasteita, joiden ratkaiseminen voi parantaa näkyvyyttä hakukoneissa huomattavasti.

Hakukoneoptimointi-referenssejä

Asiakastarinat näyttävät, miten eLuotsi on auttanut eri toimialojen yrittäjiä kasvattamaan liiketoimintaansa ja saavuttamaan tavoitteensa. Näiden esimerkkien kautta saat selkeän kuvan siitä, miten asiantuntevasti suoritetut SEO-toimenpiteet ovat parantaneet asiakkaiden verkkonäkyvyyttä ja lisänneet myyntiä.

Pirkan Kello

Pirkan Kello on tamperelainen kellojen ja korujen myyjä, jolla on sekä verkkokauppa että perinteinen kivijalkamyymälä. Yritys aloitti yhteistyön eLuotsin kanssa keväällä 2021. Yhteistyö on ollut menestyksekäs, ja sen aikana Pirkan Kellon orgaaninen hakukonenäkyvyys on kasvanut moninkertaiseksi. Sen seurauksena liikevaihto on kasvanut kymmenillä prosenteilla vuosittain. Näin suuri myynnin kasvu on erityisen merkittävä saavutus toimialalla, jota kuluttajien ostovoiman pienentyminen haastaa. Kasvu on vaikeinakin aikoina mahdollista, mutta se edellyttää markkinaosuuden tuntuvaa kasvatusta. Hakukoneoptimointi on siihen hyvä kanava.

Pirkan Kellon yrittäjä Jussi Andreasen on tyytyväinen eLuotsin palveluihin: "Vesa osaa asiansa ja tekeminen tuottaa mittavia tuloksia. Yhteistyö on tiivistä ja saumatonta. Vesa myös ehdottaa aktiivisesti monenlaisia uusia kehityskohteita meidän sivustolle ja neuvoo meitä varsin kokonaisvaltaisesti.”

Carccu®

Carccu® valmistaa ekologisia paperipakkauksia ja on Pohjoismaiden johtava kukkapapereiden valmistaja. Parantaakseen erityisesti kansainvälistä näkyvyyttään hakukoneissa Carccu® on hyödyntänyt eLuotsin hakukoneoptimointipalveluita. Vesa Nippala on toiminut myös projektipäällikkönä yrityksen nettisivujen uudistamisprojektissa.

Carccun toimitusjohtaja Lasse Borg: ”Vesan lähestymistapa hakukoneoptimointiin on kokonaisvaltainen, pitkäjänteisiin ja systemaattisiin toimenpiteisiin keskittyvä. Vesa myös ehdottaa proaktiivisesti toimenpiteitä, joita asiakkaan kannattaisi kokeilla, jotta yritys saa maksimaalisen hyödyn kustannustehokkaasti. Vesa ajattelee ihan oikeasti asiakasta. Tämä on yhteistyötä.”

Miksi hakukoneoptimointi kannattaa ostaa eLuotsilta?

Vesa Nippala on hakukoneoptimoinnin ja verkkoliiketoiminnan huippuosaaja, jolla on syvällinen SEO-osaaminen. Kun valitset kumppaniksi eLuotsin, tekijänä on aina yrittäjä itse, eikä isomman firman ties minkä tasoinen työntekijä. Pitkän uransa aikana Vesa on kehittänyt satojen suomalaisten verkkokauppojen toimintaa hyvin tuloksin. Siksi eLuotsin asiakassuhteet ovat pitkäkestoisia ja asiakkaat tyytyväisiä.

eLuotsin käytössä on alan parhaat SEO-ohjelmistot, jotka tuovat paljon lisäarvoa tekemiseen. Laskutus on avointa ja se perustuu tehdyn asiantuntijatyön määrään. eLuotsi ottaa kerralla vain rajallisen määrän asiakkaita, jotta jokainen asiakkuus pystytään hoitamaan kunnolla. Lisäksi Vesa on aina helposti tavoitettavissa.

Ota yhteyttä eLuotsiin ja pyydä tarjous hakukoneoptimointipalveluista, niin aletaan nostaa yrityksesi verkkonäkyvyyttä uudelle tasolle!

eLuotsin muut palvelut

eLuotsi tarjoaa hakukoneoptimoinnin lisäksi muitakin hakukoneoptimoinnin tukipalveluja, jotka on suunniteltu vahvistamaan yrityksesi verkkonäkyvyyttä.

Sisällöntuotanto

eLuotsi tarjoaa avainsanatutkimukseen perustuvaa hakukoneoptimoitua sisällöntuotantoa. Sisällöntuotantoon valitaan sellaiset aiheet, joilla sivustolle saadaan todennäköisimmin paljon orgaanista liikennettä. Näin varmistetaan, että uudet sisällöt resonoivat kohdeyleisön kanssa ja parantavat samalla sivuston näkyvyyttä hakukoneissa.

Google arvostaa sivustoja, joille tulee jatkuvasti laadukasta sisältöä. Tuoreita sisältöjä kannattaa julkaista säännöllisesti, koska ne auttavat yritystä rankkautumaan hakukoneissa entistä paremmin ja uusilla hakusanoilla. Jatkuva sisältöjen tuotanto tuo tuloksia kumulatiivisesti, sillä usein vuosia vanhatkin artikkelit tuovat paljon kävijöitä sivuille.

Natiivimainonta

Natiiviartikkeli – kuten tämä artikkeli - on mainosmuoto, joka sulautuu saumattomasti julkaisualustan muuhun sisältöön. Se näyttää yleensä samanlaiselta kuin mediaympäristön muu aineisto, kuten blogipostaukset tai artikkelit. Tällainen lähestymistapa tekee mainonnasta vähemmän tunkeilevan ja käyttäjäystävällisemmän.

Natiivimainokset saavat usein enemmän huomiota kuin perinteiset mainosbannerit, koska ne herättävät kiinnostusta luonnollisemmin. Tällaisessa mainonnassa keskitytään luomaan vuorovaikutusta kuluttajan ja yrityksen välille. eLuotsi tekee natiivimainontaa SEO-fokuksella. Natiivimainonta kohdennetaan sellaisille sivustoille, joista saadaan linkitysten avulla pitkäaikaisia SEO-hyötyjä. Natiivimainonnalla pyrimme saamaan kolmea samanaikaista hyötyä, joista voit lukea lisää täältä. Artikkelissa mainittu Suomen Natiivimainonta on eLuotsin aputoiminimi.

Mediatiedottaminen

eLuotsi hoitaa myös lehdistötiedotteiden tekemistä ja lähettämistä. Lehdistötiedotteilla yritykset voivat viestiä tärkeistä uutisistaan ja saavutuksistaan mediaan ja sitä kautta laajemmalle yleisölle. Lehdistötiedotteiden tarkoitus on tarjota tietoa ja kiinnostavia näkökulmia, jotta media päättää kirjoittaa uutisen aiheesta. Mediatiedottamisella tavoitetaan laaja yleisö nopeasti, jos jotkin mediat päättävät tarttua tiedotteeseen ja julkaista sen pohjalta kirjoitetun artikkelin omassa mediassaan. Siksi mediatiedottaminen on onnistuessaan äärimmäisen kustannustehokas tapa tavoittaa iso joukko ihmisiä ja saada paljon näkyvyyttä. Lisäksi yrityksen uskottavuus kasvaa, kun uutisoinnin hoitaa kolmas osapuoli. Netissä julkaistut lehdistötiedotteet voivat myös parantaa yrityksen verkkosivujen näkyvyyttä hakukoneissa samaan tapaan kuin natiivimainonta.

Lue myös:

SEO ja natiivimainonta: Pitkäaikaiset hyödyt yritykselle

Osta huipputason hakukoneoptimointia suoraan yrittäjältä – kasvata myyntiä paremmalla näkyvyydellä