Paikallisuutiset

Arvonlisäverokannan nosto vaikuttaa hintoihin, mutta ei välttämättä kuluttajien tottumuksiin

Kuitteihin ilmestyy uusi alv-prosentti syykuun alussa. 24 prosenttia vaihtuu 25,5 prosenttiin. Yritykset ovat joutuneet vähintäänkin päivittämään järjestelmiään verokannan muutoksen vuoksi, osa ehkä hankkimaan kokonaan uudet järjestelmät. Kuva: Timo Varila

Arvonlisävero nousee, mutta näkyykö se kuluttajan käyttäytymisessä, kaupan työntekijöiden työmäärissä tai yrittäjien toiminnassa?

Verokannan nousu siirtyy monilla aloilla hintoihin, mutta hintalappuja ei välttämättä vaihdeta yhdessä yössä.

Prismajohtaja Veli-Matti Haarala kertoo, että heillä hintalapu

Kommentoi Ilmoita asiavirheestä